diumenge, 2 de novembre del 2008

Minority report

Per un treball de la UOC he hagut de veure una altra vegada Minority report, film d'Steven Spielberg estrenat el 2002 basat en un relat curt de Philip K. Dick.
Està protagonitzada per Tom Cruise, Colin Farrell, Max von Sydow, Steve Harris, Neal McDonough, Samantha Morton i Kathryn Morris.
És l'any 2054 i la pel·lícula explica la història d'un policia de la unitat de PreCrim, una nova policia que actua abans que els crims es produeixin, tormentat perquè el seu fill va ser segrestat davant d'ell ara ja fa sis anys, es va separar de la seva dona i pren drogues.
Un dia, els precogs, tres éssers que preveuen els crims, veuen que John (Tom Cruise) serà el proper assassí que hauran de detenir. Des d'aquell moment, John iniciarà una carrera contra el rellotge per demostrar que és innocent.
Interessant pel·lícula amb paradoxes típiques de la ciència-ficció. Si atures un futur crim, el criminal en realitat és innocent, perquè encara no ha mort ningú.



4 comentaris:

Jordi ha dit...

Ja recordo aquells/es que es banyaven a les piscines i que predien el futur! Bona, recordo que em va agradar.

Anònim ha dit...

La vaig anar a veure al cinema quan la varen estrenar. És entretinguda la veritat sigui dita però no em va entusiasmar gaire. A part que Tom Cruise, a qui li reconec bones interpretacions, no m'agrada com a actor, em posa nerviosa només veure'l :S

Eloy ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Eloy ha dit...

Jordi: Sí, aquesta és. Una peli de ciència ficció molt correcta. Ja són moltes així basades en relats de Philip K.Dick: aquesta, Desafío total, Blade Runner.
Caterina: A mi Cruise em posa nerviós quan no està en una pel·lícula, ja que acostuma a fer el numeret allà on va.
En aquesta pel·lícula està força bé.
No és Paul Newman, malgrat fa anys ell ho pretenia i alguna premsa el va anomenar el nou Newman. Uffffff