dimecres, 13 de juliol del 2022

1280 almas

 

FITXA DEL LLIBRE

TÍTOL

1280 almas

AUTOR

Jim Thompson (trad. Antonio Prometeo, il. Jordi Bernet)

EDITORIAL

Libros del Zorro Rojo

ANY EDICIÓ

Febrer 2013

DATA COMPRA

2021

FORMAT

Paper

PREU

25,90 €

GÈNERE

Negre

PÀGINES

218

ISBN

9788494104121


El llibre està protagonitzat pel Nick Corey, xèrif d'un petit poble anomenat Potts County. Sembla un home apocat, poc treballador, però que té sempre els seus objectius molt clars. Per assolir-los, serà capaç de fer el que calgui, justificar-se fins l'infinit i fer que els altres carreguin amb el mort.

Si L'assassí dins meu és la millor novel·la del Jim Thompson, aquesta també ho és. Potser encara és millor. Tinc dubtes entre les dues, protagonitzades per personatges amb una moral força dubtosa. Potser em quedo amb aquest xèrif abans que amb el Lou Ford, tot i que en Ford és un personatge impagable. Si et va agradar l'altra, prova a llegir-ne aquesta i em dius què opines. Si a més a més, llegeixes l'edició de Libros del Zorro Rojo, amb il·lustracions del Jordi Benet, molt millor. Per cert, hi ha una adaptació cinematogràfica, força lliure, del Bertrand Tavernier, Coup de torchon, que no he vist i no sé si es podrà veure en algun lloc (el meu francès és força dolent).

També en parlen a: