dissabte, 18 de març del 2023

Personas decentes, del Leonardo Padura

 


FITXA DEL LLIBRE

TÍTOL

Personas decentes

AUTOR

Leonardo Padura

EDITORIAL

Tusquets

ANY EDICIÓ

Setembre 2022

DATA COMPRA

Setembre 2022

FORMAT

Paper

PREU

22,90 €

GÈNERE

Negre

PÀGINES

442

ISBN

978-84-1107-160-4


Darrer llibre protagonitzat pel Mario Conde, el policia cubà que ja no és policia, però que és cridat per un antic col·lega per donar un cop de mà en un assassinat, ja que la policia cubana està tota mobilitzada per la visita del president Obama al país. Alhora, Mario Conde, el policia que ja no és policia però ara és escriptor, està escrivint sobre el Yarini, una figura que va esdevenir molt popular a principis del segle XX, quan l'arribada del cometa Halley feia pensar que el món s'estava acabant.

Ha estat el darrer llibre que hem llegit al Club de Lectura i m'ha agradat. M'encanta com escriu el Padura, tot i que he trobat el llibre llarg, amb dues històries que no acaben de lligar. Potser una no donava per un llibre i l'altre no era molt potent. Però juntes se m'han fet llargues. Penso que l'autor tenia un excés de documentació sobre el personatge històric i l'ha volgut encabir dins la novel·la del policia. Bé. No és el millor llibre que he llegit del Padura. Potser hauré de tornar a seguir la sèrie des del punt que la tinc deixada des de fa anys. Crec que em toca Paisaje de otoño, la darrera de les quatre que formen la tetralogia de Las Cuatro Estaciones.

També en parlen a:



  • Discurs de Padura amb motiu del Premi Pepe Carvalho: