dimarts, 30 de desembre del 2025

El perro de terracota, de l'Andrea Camilleri

 





















FITXA DEL LLIBRE

TÍTOL

El perro de terracota (dins El comisario Montalbano. Los primeros casos)

AUTOR

Andrea Camilleri (trad. María Antonia Menini)

EDITORIAL

Salamandra

ANY EDICIÓ

Octubre 2023

DATA COMPRA

Novembre 2025

FORMAT

Kindle

PREU

5,22 €

GÈNERE

Negre

PÀGINES

277

ISBN

ASIN: B0CDFN61LK


La segona novel·la protagonitzada pel Salvo Montalbano la tinc en una edició formada pels tres primers casos del comissari (La forma del agua, El perro de terracota i El ladrón de meriendas).

En aquest llibre, el comissari Montalbano rep informació sobre contraban d'armes. Descobreix un gran carregament dins una cova i comença a estirar el fil per entendre com funciona la trama. Però dins la cova hi ha alguna cosa que no li acaba de fer el pes i troba una altra cova amb dos cadàvers. Tot investigant, es tracta d'una parella de fa uns 50 anys, i aquest cas l'apassiona molt més que el del contraban d'armes. Mentrestant, és tirotejat, perd un gran amic i té dificultats amoroses amb la seva parella.

M'agrada molt aquest personatge, humà i excèntric. Les trames són entretingudes, però el protagonista arrasa amb la trama. I alguns dels secundaris són totalment necessaris. Seguiré pròximament amb la sèrie.

Si no coneixes la sèrie de televisió...




dilluns, 29 de desembre del 2025

Sketching ouside, del Tilo Schneider

 



FITXA DEL LLIBRE

TÍTOL

Sketching outside

AUTOR

Tilo Schneider (trad. Albert Vitó i Godina)

EDITORIAL

GG

ANY EDICIÓ

2024

DATA COMPRA

Novembre 2025

FORMAT

Paper

PREU

24 €

GÈNERE

Manual, dibuix, arts

PÀGINES

248

ISBN

978-84-252-3538-2


El llibre ens dona trucs, consells, exemples i proposa diferents exercicis per tal de millorar les habilitats quan es dibuixa en exteriors, tant amb llapis, retoladors, colors o aquarel·les. També dedica un capítol a una breu introducció a Procreate.

No es tracta d'un manual exhaustiu, només una ajuda per principiants amb uns certs coneixements. Ara es tracta de practicar...

diumenge, 28 de desembre del 2025

Ciutat morta, del Shane Stevens

 


FITXA DEL LLIBRE

TÍTOL

Ciutat morta

AUTOR

Shane Stevens (trad. Teresa Solana)

EDITORIAL

Clandestina (Crims.cat, 76)

ANY EDICIÓ

Maig 2023

DATA COMPRA

Maig 2023

FORMAT

Paper

PREU

23 €

GÈNERE

Negre

PÀGINES

482

ISBN

978-84-19627-12-4


Jersey City, anys 70 del segle XX. La banda del Joe Zucco es dedica a diferents negocis il·legals o que freguen la legalitat, com prostitució, drogues, extorsió, contraban, joc, préstecs... De tant en tant, entren en conflicte amb la banda de l'Alexis Machine. El sindicat no permet les guerres entre bandes, però tot un seguit d'incidents fan que els dos capos planegin la mort de l'altre.

Una bona novel·la que parla de màfies i bandes fa més de 50 anys, de les aspiracions dels homes que poblaven aquestes bandes, dels anhels, les pors, les paranoies, les traïcions. El llibre és ple de perdedors i de persones que tenen aspiracions sense tenir cap mena de preparació. Els llibres de màfies i bandes no m'atreuen especialment, però aquest val la pena llegir-lo, tot i que l'he trobat llarg. M'han sobrat pàgines i alguns personatges que aportaven poc.

Hi ha versió en castellà, Ciudad muerta, publicada per Sajalín dins la col·lecció Al Margen.

També en parlen a:

dissabte, 27 de desembre del 2025

Sonrisas de porcelana, del Federico Axat

 


FITXA DEL LLIBRE

TÍTOL

Sonrisas de porcelana

AUTOR

Federico Axat

EDITORIAL

Autoedició

ANY EDICIÓ

Novembre 2025

DATA COMPRA

Desembre 2025

FORMAT

Kindle Unlimited

PREU

0 €

GÈNERE

Negre

PÀGINES

370

ISBN

ASIN: B0F68LX6VX


El detectiu Luca Bruzzo és destinat a Falcon Island per tal de col·laborar amb l'FBI en el segrest de l'Eleanor Vance, noia molt popular de l'exclusiva illa. Els segrestadors envien unes quantes fotografies de la noia a la seva família. Però el detectiu creu que al segrest pot estar involucrada la Peyton Allen (coneguda de les novel·les anteriors Los crímenes de Hollywood i Asesinato en espejo). Així, tot es convertirà en una carrera per trobar la noia i desenmascarar i atrapar la Peyton.

Entretinguda novel·la, de ritme molt àgil, amb alguns girs sorprenents. Tindrà continuació amb Máscara de cordura.

divendres, 26 de desembre del 2025

Cinco mujeres y media, del Francisco González Ledesma

 


FITXA DEL LLIBRE

TÍTOL

Cinco mujeres y media

AUTOR

Francisco González Ledesma

EDITORIAL

Booket (Col. Crimen y Misterio)

ANY EDICIÓ

4a reimpr: Abril 2011

DATA COMPRA

Octubre 2018

FORMAT

Paper

PREU

7,55 €

GÈNERE

Negre

PÀGINES

392

ISBN

978-84-08-06779-5


La Palmira, noia del Raval, ha sigut violada i assassinada. Els tres sospitosos queden lliures i l'inspector Méndez es posa a investigar, extraoficialment, a petició de la mare i la germana bessona de la Palmira. Durant les investigacions, anirà trobant altres dones que tenen dificultats per culpa dels homes que només les veuen com objectes, alhora que alguns tracten de protegir-les. I com sempre, una Barcelona que va canviant com a protagonista.

La setena novel·la del Méndez és una molt bona novel·la, plena de denúncies, amb un protagonista desencantat, alhora que entranyable. Les seves investigacions, caminant pels seus carrers de Barcelona, són del policia antic que no s'ha adaptat als nous temps, però de la gran persona que va ser en la seva joventut i que encara és capaç d'emocionar-se i de fer el que és correcte. Si no coneixes encara el personatge, a què estàs esperant?

També en parlen a: