dimecres, 12 de desembre del 2018

M'enterro en els fonaments, del Manuel de Pedrolo



FITXA DEL LLIBRE
TÍTOL
AUTOR
EDITORIAL
ANY EDICIÓ
Setembre 2018
DATA COMPRA
Novembre 2018
FORMAT
Paper
PREU
19 €
GÈNERE
Negre, Polític
PÀGINES
272
ISBN
978-84-16698-24-0

El llibre explica com veuen el món un pare, metge amb amant, i el seu fill, un estudiant enamorat que estudia poc, a finals dels anys 60. Cadascú dels dos pren decisions que els farà enfrontar-se entre ells, alhora que els descobrim tan semblants i tan diferents entre ells, això si, tots dos absolutament menyspreables.

Explicada a dues veus, és una novel·la negra amb rerefons polític, on es parla de la culpa, la violència, l'amor, el sexe, la traïció i, sobretot, si el fi justifica els mitjans, si estem disposats a qualsevol cosa, per poc moral que sigui, per tal d'assolir els nostres objectius. Una novel·la molt interessant. A principis d'any em vaig marcar com a objectiu llegir algun llibre de l'autor cada mes per tal de commemorar l'Any Pedrolo. He llegit 9 novel·les i un assaig, per la qual cosa segurament no ho aconseguiré, però vull seguir pedrolejant el proper any. Com a curiositat, l'Anna Maria Villalonga, comissària de l'Any Pedrolo, i jo hem publicat la ressenya del llibre el mateix dia...

També en parlen a:


3 comentaris:

Sergi ha dit...

He de dir que Pedrolo em costa, potser perquè retrata massa bé una època que em fa olor de ranci, i em fa arrufar el nas.

Ricard Masferrer ha dit...

Aquest és un dels Pedrolos que més m'ha agradat dels que he llegit.

Eloy ha dit...

Xexu, potser tens raó. No és un autor fàcil però el trobo d'allò més actual encara.
Ricard, un dels llibres més negres que té (almenys no està classificat com a molt negre), però malgrat això a mi també m'ha agradat força.