dimarts, 30 de juliol del 2024

La quarta noia per l'esquerra, de l'Andreu Martín

 


FITXA DEL LLIBRE

TÍTOL

La quarta noia per l’esquerra

AUTOR

Andreu Martín

EDITORIAL

Clandestina (Crims.cat, 73)

ANY EDICIÓ

Gener 2023

DATA COMPRA

Gener 2023

FORMAT

Paper

PREU

20 €

GÈNERE

Espies

PÀGINES

498

ISBN

9788419627018


L'Amadeu, exseminarista, arriba a Barcelona, durant la Primera Guerra Mundial, buscant una noia de la qual té una fotografia. L'únic que sap d'ella és que és ballarina i és la quarta noia per l'esquerra en aquesta fotografia. De seguida la troba ballant al Molino. També coneix al Xavier, l'amant de l'Amanda. I es fa amic de tots dos. I un noi de poble, coneix la nit i el luxe, i l'amistat i l'amor, alhora que es veu immers en una trama amb espies, submarins, alemanys, carabiners i tot un seguit de personatges, on la trama s'embolica més cada vegada.

M'ha costat molt començar aquesta novel·la, m'espantaven les 500 pàgines. I una vegada començada, em va costar entrar, sobretot en la part dels espies (no és el meu subgènere favorit). Però, la trama de l'Amadeu i la vida nocturna a Barcelona m'agradava més. A poc a poc, les dues trames es van entrellaçant i la història em va atrapar. No és la novel·la de l'autor que més m'ha agradat, però és molt més que correcta.

També en parlen a: