dimecres, 1 de febrer del 2012

Cinema de gener de 2012


•    El topo. Pel•lícula d'espies basada en un dels llibres de John Le Carré. Ja s'havia fet una sèrie de tv basada en aquest llibre i protagonitzada per Sir Alec Guinness. La pel•lícula és lenta, anacrònica, sense ritme. Prescindible.

•    Sherlock Holmes. Juego de sombras. Segona versió del Holmes de Guy Ritchie, després del film estrenat el 2010. M'ha agradat, encara que ja no m'ha sorprès. Downey Jr en el paper de la seva vida. Noomi Rapace, creïble. Moriarty, l'enemic, el millor.

•    Millenium: Los hombres que no amaban a las mujeres. Versió americana del primer dels llibres de Stieg Larsson. Daniel Craig i Rooney Mara fan bons papers. Em va agradar la versió sueca i m'agrada aquesta també.


•    Los descendientes. Clooney no està malament en una molt bona pel•lícula, basada en un llibre de Kaui Hart Hemmings. Una sorpresa les noies, sobretot la gran. Una història no molt complicada on no pots deixar d'endinsar-te més i més. Cinc nominacions als Oscar 2012. Una gran fotografia i una bona banda sonora. La millor pel•lícula del mes, amb diferència.

•    J. Edgar. De totes les darreres pel•lícules que ha fet Eastwood, la que menys m'ha agradat. El personatge, tou en tots els seus aspectes. El millor? L'amic i la secretària i les seves caracteritzacions. DiCaprio ni fu ni fa.

1 comentari:

Anònim ha dit...
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.