diumenge, 23 de juny del 2013

Crònica dels bons trinxeraires


Crònica dels bons trinxeraires és el tercer títol de la col·lecció de novel·la negra Crims.cat, de l'editorial Alrevès. Va ser escrita el 1980 per l'escriptor portugués Mario Zambujal i el preu dins la col·lecció és de 16 €.

La novel·la va significar el debut de l'autor al món de la literatura i va ser un gran èxit. Fins i tot, va ser portada al cinema el 1984 per Fernando Lopes.

El llibre explica la història del Renato i la seva banda, un grup de malfactors no gaire eixerit i com sobrevieun el dia a dia. Fins que els arriba una oportunitat perfecta per tal de sortir de la misèria. Però no tot serà tan perfecte...

La veritat és que em va costar molt entrar en el llibre i vaig estar a punt de deixar-ho. Sort que vaig insistir, ja que segons avança, va millorant. La primera part la vaig llegir a estonetes i el llibre no s'ho mereix. Mereix que se li dediqui el seu temps.

2 comentaris:

jomateixa ha dit...

jo també el vaig llegir.
No està malament.

Eloy ha dit...

Vaig llegint la col·lecció més o menys tal com va sortint. Ja en porto 3 de llegits, comprats fins el 5 i pendents el 6 i el 7.