dimarts, 21 de febrer del 2017

Sangre en los estantes, del Paco Camarasa



Sangre en los estantes és un llibre del Paco Camarasa, comissari fins enguany de BCNegra, publicat per Destino. Em va costar 19,50 €.

El llibre és un diccionari de novel·la negra i criminal. Al llarg de totes les seves pàgines, el llibreter (el librero) parla d'autors, llibres i moments de la seva vida, sobretot durant el temps que va estar oberta la seva llibreria Negraycriminal. No és un diccionari complet, però si extens i escrit des del coneixement i des del cor.

Si no tenia llibres per llegir, si no pensava en tot el que em faltava per llegir (i que ja coneixia), el Paco m'ha obert nous camins i m'ha recordat autors i llibres que havia perdut en la memòria. Ara la meva llista de llibres per buscar i/o llegir és molt més extensa, però he gaudit molt d'aquest tractat ben escrit, accessible i útil. Ja he trobat algunes de les seves recomanacions, i, fins i tot, ja he llegit alguna cosa. Paciència!!!