dimarts, 17 d’abril del 2018

El clan de Sa Ràpita, de la Montserrat Espallargas



FITXA DEL LLIBRE
TÍTOL
AUTOR
EDITORIAL
ANY EDICIÓ
Gener 2018
DATA COMPRA
Març 2018
FORMAT
Paper
PREU
14 €
GÈNERE
Negre
PÀGINES
138
ISBN
978-84-9975-936-4

El llibre és el segon volum de la nova col·lecció de Pagès, Lo Marraco Negre. Està protagonitzat per quatre amics, el rector i els vicerectors de la Universitat de les Illes Balears, que formen el clan de Sa Ràpita, i dues dones, l'ex i l'amant del rector. El rector apareix mort i tots altres cinc van explicant les seves impressions dels moments abans de la mort de l'amic, cadascú des del seu punt de vista.

El llibre va guanyar el XXVIè Premi Ferran Canyameres de Novel·la, 2017. La idea m'ha agradat, però em va costar una mica d'entrar al llibre, potser per la variant dialectal que fa servir (no estic gaire acostumat a llegir en mallorquí), potser per els pensaments dels protagonistes. Llibre correcte.

També en parlen a:



2 comentaris:

Miquel ha dit...

A mi em va agradar molt no només per l'originalitat del plantejament tal com dius tu, sinó precisament pel registre lingüístic dels personatges tan diferents uns entre els altres i també per la dialèctica i la filosofia de fons i per sobre de tot, per l'estil, és un llibre que el trobo exquisit des del punt de vista lingüístic. No sé si és perquè sóc filòleg, però m'agrada l'esforç de l'autora darrera la construcció de cada personatge

Eloy ha dit...

Amb els personatges tan diferents estic molt d'acord. M'ha agradat molt el treball. I com que jo no sóc filòleg, segurament no m'ha interessat tant el punt de vista lingüístic ;)