diumenge, 5 de juny del 2022

Contes de Terramar, de l'Ursula K. Le Guin

 

FITXA DEL LLIBRE

TÍTOL

Contes de Terramar

AUTOR

Ursula K. Le Guin (trad. Blanca Busquets)

EDITORIAL

Raig Verd (Col. Singulars)

ANY EDICIÓ

Octubre 2021

DATA COMPRA

Novembre 2021

FORMAT

Paper

PREU

21,95 €

GÈNERE

Fantàstic, relats

PÀGINES

364

ISBN

978-84-17925-57-4


Després de Tehanu, publicat en versió original el 1990, l'autora va donar per tancat el cicle dels llibres de Terramar. Però, anys després es va decidir a publicar aquest conjunt de relats i altres textos relacionats amb Terramar, ambientats en diferents èpoques i protagonitzats per diferents personatges. Aquests relats donen una mica més de llum i omplen alguns buits que l'autora considerava que hi havia als quatre primers volums.

Així, tenim:

  • El localitzador. Preqüela protagonitzada pel Llúdria, jove que volia arribar a Roke i que tindria importància en l'Escola de màgia.
  • Rosafosca i Diamant. Dos joves que s'estimen, però que han de renunciar al seu amor perquè la màgia imposava el celibat. Seran capaços?
  • Els ossos de la terra. Relat protagonitzat per l'Ogion, personatge important a la sèrie.
  • A l'Alt Aiguamoll. Relat ambientat quan en Ged era arximag de Roke. Els animals d'un pantà estan morint i un viatger tracta de curar-los, tot i que es troba amb l'oposició d'un bruixot local i altres habitants de la zona.
  • Dragó. Aquest relat, en paraules de l'autora, és un pont entre la quarta novel·la, Tehanu, i el sisè llibre (cinquena novel·la), L'altra vent.
  • Una descripció de Terramar. A més a més, com a complement, hi ha una mica d'història, geografia i màgia dels llocs de Terramar.
Un llibre fascinant, pels fans de la saga i de l'autora. A més a més, com en tots els altres llibres de la sèrie, una edició preciosa i una traducció exquisida. Ara ens toca esperar el darrer llibre, L'altra vent. Tant de bo que l'espera no sigui gaire llarga.

També en parlen a:

2 comentaris:

Sergi ha dit...

Com em va agradar, aquest. Ara ja t'has posat al dia amb la saga, com jo, a l'espera de l'últim llibre. Surt aquest any, però no sé ben bé quan. A veure com conclou! Mentrestant, tindrem també llibre seu de la sèrie més CiFi. L'obra de Le Guin és basta, mentre Raig Verd ens la vagi portant, jo l'aniré consumint!

Eloy ha dit...

Jo vaig començar a poc a poc amb aquest. Al principi, se'm feia complicat. Però quan em vaig endinsar en els relats, els vaig gaudir molt. Ara ens toca esperar el darrer de la saga, Sergi. I encara em queden d'altres de la Le Guin per llegir (La mà esquerra de la foscor i El nom del món és bosc) més d'altres que pugui anar publicant Raig Verd. Una abraçada.