dimecres, 8 de maig del 2013

Qui avalua és prou competent?

De vegades la vida té paradoxes. Enguany la prova de Competències bàsiques de llengua catalana tenia un text de l'Emili Teixidor. Teixidor? No, no, segons la prova era Emili Teixidó. 
Vaig pensar que potser era jo qui estava equivocat. Casualment, a l'aula tinc un llibre de l'Emili i, efectivament, el seu cognom acaba amb R. Llavors vaig pensar que potser era un altre autor diferent, però en llegir el títol d'on es va extreure el fragment "Dídac, Berta i la màquina de lligar boira", vaig concloure que era una errada.
Una falta d'ortografia en un quadern que una de les coses que avalua és l'ortografia? De qui va ser l'error? Ningú el va revisar? Ningú es va adonar? Quant ens ha costat aquest quadern amb aquesta falta de tacte per un dels nostres millors escriptors? Hi ha un competent incompetent? Ja veurem... Potser la culpa serà meva per haver vist l'error.