diumenge, 22 de febrer del 2015

On mai no creix l'herba



On mai no creix l'herba és una novel·la del Sebastià Bennasar. Està publicada per Alrevés dins la col·lecció Crims.cat amb el núm 16 de la col·lecció i val 15 €. Per cert, he trobat força estrany que el nombre 15 encara no ha sortir. Potser serà un misteri?

Tres trames que no tenen res a veure. L'assassinat de meteoròlegs de TV3, uns neonazis que volen robar la Moreneta i una banda de la Verneda que ha de robar una casa. I així, va passant el llibre, ara una ara l'altra fins arribar a la resolució de totes tres, d'una manera o de una altra.

Si Les mans del drac em va semblar una mica original, aquest m'ha decebut. Semblen tres relats sense relació, passats a novel·la curta. Si que hi ha l'humor de l'autor darrera l'obra, però és dels pocs llibres que darrerament no m'ha dit gaire. Un experiment fallit? Un deixar-se portar per una fórmula que havia funcionat abans? No ho sé. Sort que altres llibres de l'autor m'han agradat més (El país dels crepuscles) o altres experiments del Sebastià han sigut molt millors, per exemple La reina de diamants, que prometo comentar properament. 

2 comentaris:

Sergi ha dit...

Això de repetir fórmula mai se sap, perquè no sabem quin llibre va ser escrit primer, han aparegut massa a prop en el temps. 'Les mans del drac' em va agradar per l'estil de l'autor, ja que no l'havia llegit abans, però les històries em van semblar inconnexes, cadascuna d'elles apte per ser un llibre més llarg, però massa condensades. Si dius que aquí la fórmula és la mateixa, em sembla que passaré. Per sort, 'El país dels crepuscles' espera torn a la lleixa de pendents.

Eloy ha dit...

Si fem cas de la data de publicació (l'única dada que tenim), Les mans del drac és del març de 2014, mentre que On mai no creix l'herba és del gener de 2015. Això no prova qui va ser escrit primer, cert, però segurament pot ser un indicador ( o no, ;) ).
Si et van semblar inconnexes les històries del que has llegit, més inconnexes són les del darrer. En canvi, El país dels crepuscles el recomano i molt. I si vols un bon experiment, La reina de diamants, escrit per quatre autors, un d'ells en Bennasar, que fa un molt bon treball a la seva part.