dimarts, 4 de desembre del 2018

Els desposseïts, de l'Ursula K. Le Guin



FITXA DEL LLIBRE
TÍTOL
AUTOR
EDITORIAL
ANY EDICIÓ
Setembre 2018
DATA COMPRA
Novembre 2018
FORMAT
Paper
PREU
20,80 €
GÈNERE
Ciència ficció
PÀGINES
422
ISBN
978-84-16689-80-4

El llibre explica com és la vida als planetes Urras i Anarres i com hi viuen els seus habitants. El Shevek, físic que viu a Anarres, que va ser colonitzat fa uns 170 anys per habitants de Urras, intenta desenvolupar una teoria. Però el que en principi sembla un planeta sense govern, on hi ha anarquia, hi ha un gran control. Llavors decideix marxar al planeta original, Urras, per tal de poder treballar amb tranquil·litat, però allà tampoc ho tindrà fàcil, ja que malgrat semblar un món on hi ha de tot i ho té fàcil per desenvolupar la seva teoria, en realitat està sempre sota control.

Llibre clàssic de ciència-ficció, del 1974, on es parla de la lluita de l'individu per trobar la llibertat, d'anarquisme, comunisme i altres formes de govern, on hi ha una forta crítica social i alhora trobem alta literatura. Un llibre molt ben escrit,  amb una molt bona traducció de la Blanca Busquets i una edició molt maca. Un altre èxit del Club de Lectura Llegir en Català. Aquesta vegada se'ns va deixar triar quin llibre volíem llegir entre aquest i La guerra no té cara de dona de l'Svetlana Aleksiévitx. Els membres del club ens vam decidir per la ciència-ficció, però vaig comprar l'altre també i espera pacient a la pila de llibres pendents...

També en parlen a:

4 comentaris:

Ricard Masferrer ha dit...

No sóc un gran lector de ciència-ficció, però aquest el tinc a la llista.

Eloy ha dit...

Jo tampoc ho soc però aquest val la pena. A més a més, la coberta del llibre és una infografia dels dos planetes amb totes les seves diferències a nivell polític, social, religiós,...

Sergi ha dit...

Hahaha, quina gràcia m'has fet al final. Els del club vam triar un dels dos llibres, però jo vaig comprar l'altre també... per si de cas. M'encanta la teva voracitat.

Parlant del llibre, el descrius bé. Dens i complicat a estones, però molt ben escrit i fa pensar molt en com funciona el nostre món, com ha funcionat i cap on anem. És pràcticament un tractat de política, més que un llibre de ciència ficció, però val molt la pena llegir-lo. I com que amb aquest m'estrenava amb l'autora i m'han quedat ganes de més, compto que Raig Verd traurà un altre llibre seu al 2019, al sac que caurà.

Eloy ha dit...

Hola Xexu, vaig mirar de què anava el de l'Svetlana i em va semblar molt interessant també. Esperarem el 2019 a veure què treu Raig Verd ;)