diumenge, 19 de març del 2017

Rosy & John, del Pierre Lamaitre



Rosy & John és un llibre del Pierre Lamaitre. Està publicat per Debolsillo dins la col·lecció Best Seller. Em va costar 7,55 €.

El Jean està emprenyat, sense res a la vida, sense feina (el seu cap va morir accidentalment), sense xicota (atropellada) i amb la mare a la presó, i decideix fer explotar set bombes a París. Això és el que diu que farà quan és atrapat (o s'ha deixat atrapar) després de la primera explosió. Què vol a canvi? La llibertat de la seva mare, diners i un avió. El comissari Verhoeven serà l'encarregat de portar la investigació, que haurà de ser molt ràpida.

Aquest cas és el tercer de la sèrie Verhoeven, després d'Irène i Alex i m'ha agradat. Però se m'ha fet curt. A més a més, no semblava del mateix autor. Quan acabes el llibre, hi ha una nota de l'autor que explica que la idea del llibre era per ser llegit en un smartphone amb capítols de 3 minuts (per ser llegit al metro). Després va ser retocat i publicat en format de butxaca, però alguna cosa de la idea original va quedar. Ara, em queda el quart de la sèrie, Camille.

També en parlen a:

4 comentaris:

jomateixa ha dit...

He llegit dos de la sèrie, i aquest també el tinc a casa esperant...

Eloy ha dit...

És una mica diferent als dos primers, no tant intens, però sorprèn. És un autor molt interessant...

Sergi ha dit...

Darrerament només faig que veure aquest autor per tot arreu. Val la pena? Allà on dius 'és una mica diferent als altres dos' és un eufemisme per dir que la fórmula s'esgota, rotllo John Verdon?

Eloy ha dit...

Xexu, jo crec que Pierre Lemaitre si que val la pena. Irene i Alex, les dues primeres novel·les són molt bèsties. Aquesta és una obra una mica menor, ja que va ser pensada per llegir-la mentre es fan transbordaments al metro: Llavors els capítols havien de ser molt curts i és una novel·la sense palla, va directa al gra.