dilluns, 24 de juliol del 2017

La brigada de Anne Capestan, de la Sophie Hénaff



FITXA DEL LLIBRE
TÍTOL
AUTOR
EDITORIAL
ANY EDICIÓ
Abril, 2016
DATA COMPRA
8 de juliol 2017
FORMAT
Paper
PREU
18,90 €
GÈNERE
Negre
PÀGINES
300
ISBN
9-788420-419466

L'Anne Capestan és una comissaria de la Policia Judicial de París que ha caigut en desgràcia per haver matat un sospitós durant una investigació. Després d'un temps de baixa, el seu cap l'ha de comunicar una important resolució que afectarà el seu futur. Així, és nomenada cap d'una nova brigada, formada per uns 40 policies. Aquests són el pitjor que pots trobar-te a la policia parisina, un borratxo, una ludòpata, un informàtic amb poca memòria, un ex policia d'assumptes interns (traslladat per ser gay i queixar-se d'un superior homòfob), un "gafe", una escriptora de sèries policíaques per la TV (amb el seu gos), entre d'altres. Molts d'ells estan molt tocats o fins i tot no apareixen per la comissaria. Però, quan es posen a investigar, tenen orgull i segueixen sent bons policies. Sense gaire recursos o amb material obsolet, amb investigacions poc convencionals, a poc a poc, van avançant en els casos que investiguen.

Vaig escoltar a l'autora a la Semana Negra de Gijón (ja havia sentit a parlar d'ella) i vaig trobar que la presentació de la seva segona novel·la (la qual estic llegint ara mateix) va ser molt divertida. Novel·la negra amb humor. I què vaig fer-ne? Comprar-ne les dues. :)

Per cert, m'agrada molt més la portada francesa, on es pot veure que hi ha humor ( el títol també ). Podeu comprovar-ho:


També en parlen a: