dilluns, 18 de juliol del 2016

La màgia de l'ordre



La màgia de l'ordre és un llibre de la Marie Kondo. Està publicat per Ara llibres i em va costar 14,90 €.

L'autora explica al llarg de cinc capítols el seu mètode per ser més ordenats. Al primer capítol, parla i parla sense dir gaire. Al segon, t'explica com has de descartar objectes. Al tercer, al quart i al cinquè, endreçar, endreçar i endreçar i també filosofar.

Normalment no llegeixo llibres d'auto-ajuda i sempre que he llegit algun m'he sentit estafat. Però com que sóc un xic desordenat, vaig picar. Al principi, el llibre no diu res. Moltes pàgines d'introducció al fantàstic mètode sense que s'expliqui res d'aquest mètode. Després, diu alguna cosa interessant, com el plegat de mitjons o samarretes, i lògica sobre llençar i desfer-se d'objectes. Finalment, la filosofia del llibre, molt oriental, no me l'acabo de creure. Com a llibre d'humor és passable, ja que a estones he rigut, per exemple, quan llences alguna peça de vestir que ja ha fet la seva funció t'has d'acomiadar d'ella i donar-li les gràcies. Sense comentaris. Llibre que no recomano. No perdis el temps a no ser que siguis un gran fan de la filosofia oriental.

NOTA PER MI MATEIX: RECORDA NO COMPRAR LLIBRES D'AUTO-AJUDA.


6 comentaris:

Sergi ha dit...

Entre tu i jo, em sembla una vergonya que aquest llibre hagi tingut algun èxit. Aquesta dona té una legió de fans. Em resulta incomprensible. A mi no m'hi trobaran. Sóc desordenat. I què?

Eloy ha dit...

Jejeje. 4a edició en català, més de 3 milions de llibres venuts al món. Sembla com els milions de votants del PP, que no se sap d'on surten...

Ricard Masferrer ha dit...

Oh no!!!!! Un llibre d'autoajuda!!!!! I a més superventes!!!!
Si vols ser ordenat tampoc costa tant, i no fa falta cap llibre que t'ho ensenyi i si ets desordenat el llibre tampoc servirà per res, ho seguiras sent.

Eloy ha dit...

Totalment d'acord Ricard... De vegades sóc massa curiós.

Jordi Policarp - Els llibres del celler ha dit...

M'ha agradat molt la teva sinceritat.
Aquest llibre demostra que el màrqueting, la publicitat i les llestes del més venuts, sovint, ens parlen de llibres que són un autèntic bluf.

Eloy ha dit...

Hola Jordi. M'agradaria saber com s'aconsegueix que un llibre entri a la llista dels més venuts. Una vegada ha entrat, trobo que és fàcil que pel motiu que sigui (publicitat, boca-orella,...) hi sigui molt de temps.