Explica la història de Dorian, un jove a qui fan un retrat molt peculiar, que envelleix a un ritme molt gran, mentre que el retratat segueix eternament jove, almenys físicament, ja que la seva ànima està podrida. Per tal de protegir el seu secret es veurà obligat a cometre alguns crims.
Com la majoria de films basats en grans obres, el llibre és millor, tot i que s'ha de veure com a obres narratives diferents. Per poder comparar millor, potser s'ha de veure el film antic per comprovar quines diferències hi ha entre un i un altre i amb l'obra literària. El cinema actual no suggereix res, tot ho mostra. Sembla com si el públic actual no fos capaç de pensar per ell mateix. I no és això.
Com la majoria de films basats en grans obres, el llibre és millor, tot i que s'ha de veure com a obres narratives diferents. Per poder comparar millor, potser s'ha de veure el film antic per comprovar quines diferències hi ha entre un i un altre i amb l'obra literària. El cinema actual no suggereix res, tot ho mostra. Sembla com si el públic actual no fos capaç de pensar per ell mateix. I no és això.
4 comentaris:
A mi el llibre de Wilde me va encantar, com tants altres seus. Però crec que hi ha novel·les tan i tan bones que adaptar-les al cinema és complicat, potser perquè al sgle XIX els escriptors no tenien influències cinematogràfiques i actualment sí (cas Codi da Vinci). La pel·lícula m'ha decebut. El protagonista el vaig trobar "soset". El millor, com sempre, Colin Firth, almenys per a mi. El film clàssic no l'he vist però me l'apunt ;)
Interessant reflexió sobre les influències audiovisuals que tenim i que no tenien els escritors més clàssics. La pel·lícula no és gran cosa i coincideixo amb tu en que el millor és en Colin Firth.
No seas aprovechado y sube tus propias fotos. Estás ocupando ancho de banda de laislatuerta.org, eso es muy feo.
No sabia que tenia drets d'autor (sic) i pensava que amb el nom de la pàgina ben visible n'hi havia prou. No hi ha problema, es canvia i punt. Si tot fos tan fàcil...
Publica un comentari a l'entrada