divendres, 5 de setembre del 2025

La verdad es un caso vacío, del José Ramón Gómez Cabezas

 


FITXA DEL LLIBRE

TÍTOL

La verdad es un vaso vacío

AUTOR

José Ramón Gómez Cabezas

EDITORIAL

Duomo

ANY EDICIÓ

Juny 2025

DATA COMPRA

Juny 2025

FORMAT

Paper

PREU

19,50 €

GÈNERE

Negre

PÀGINES

380

ISBN

978-84-19834-75-1


La Teresa, farmacèutica a Ciudad Real, és assaltada de forma brutal quan està a punt de tancar el seu negoci a la nit. La Nadia és una policia que està a l'ull de l'huracà, maltractada per la majoria dels seus companys, sola a la ciutat i gairebé en estat depressiu. Ginés, el company de Nadia, sospita que el robatori a la farmàcia podria ser alguna cosa més fosca. I un cap que s'inhibeix. I un assetjador. I els traumes infantils. I la memòria. I la part més oculta d'una ciutat. I Ciudad Real.

M'ha agradat molt aquesta novel·la, situada en els dies previs al confinament pandèmic, amb una policia protagonista que segurament tindrà més recorregut (tant de bo no haver d'esperar més de cinc anys), i amb tot un grapat de personatges molt ben fets, des dels acompanyants de Nadia fins a veïns i testimonis. Un thriller psicològic gens trepidant, que va fluint a poc a poc, però que no deixa indiferent.

També en parlen a:



dijous, 4 de setembre del 2025

Culpables, de la Marta Alòs

 


FITXA DEL LLIBRE

TÍTOL

Culpables

AUTOR

Marta Alòs

EDITORIAL

Pagès (Lo Marraco Negre, 39)

ANY EDICIÓ

Gener 2025

DATA COMPRA

Agost 2025

FORMAT

Paper

PREU

21 €

GÈNERE

Negre

PÀGINES

302

ISBN

978-84-1303-601-4


El caporal Roure investiga un possible suïcidi a l'estació del tren. Però poc després es veu que el presumpte suïcidi no és més que el primer dels crims d'un assassí en sèrie que firma la seva obra de la mateixa manera, tot i que els casos ningú els va connectar perquè es van produir en diferents indrets de Catalunya. Alhora, el caporal podrà posar termini a un cas que el fa anar de corcoll des de fa deu anys...

El llibre és entretingut, però està tot massa agafat pels pèls. Se m'ha fet un pèl previsible. Així i tot, la lectura és àgil.

També en parlen a:

dimecres, 3 de setembre del 2025

La perspectiva en urban sketching, del Bruno Mollière

 


FITXA DEL LLIBRE

TÍTOL

La perspectiva en Urban Sketching

AUTOR

Bruno Mollière

EDITORIAL

GG

ANY EDICIÓ

1a ed. 5a reimpr: 2022

DATA COMPRA

Agost 2025

FORMAT

Paper

PREU

17,90 €

GÈNERE

Manual, art

PÀGINES

96

ISBN

978-84-252-3000-4


El llibre és un manual que ens dona unes regles bàsiques, trucs, consells i estratègies sobre la perspectiva i la seva aplicació al dibuix urbà (urban sketching).

És un manual molt entenedor i penso que em serà útil, però per arribar al punt de partida de l'autor cal tenir unes certes habilitats i coneixements. Ara toca practicar molt.

dimarts, 2 de setembre del 2025

La chica de la limpieza, de la Loreth Anne White

 


FITXA DEL LLIBRE

TÍTOL

La chica de la limpieza

AUTOR

Loreth Anne White (trad. Susana Sáenz)

EDITORIAL

Motus

ANY EDICIÓ

Febrer 2025

DATA COMPRA

Agost 2025

FORMAT

Kindle

PREU

11,39 €

GÈNERE

Negre

PÀGINES

390

ISBN

ASIN: B0DT4GC8F5


La Kit es dedica a netejar cases, però mentre ho fa, li encanta espiar els propietaris i descobrir tots els seus secrets. Però un dia desapareix i sembla que ha estat assassinada de forma violenta. Hi ha pocs testimonis i molt poc fiables. Tot condueix a un home que en el passat havia estat sospitós de violar dues dones. La detectiva Mallory Van Alst serà l'encarregada de l'estrany cas, que s'anirà complicant mentre van sortint noves pistes.

Molt entretingut thriller d'aquells que et despisten en tot moment. L'autora em va portar per on va voler sense que jo m'adonés de res. Això sí, no li compro que la dona de la neteja tingués tan de temps per espiar els propietaris dels llocs que netejava. M'ho he passat bé amb aquesta proposta del club de lectura de l'Emma Glondys.

També en parlen a:


dilluns, 1 de setembre del 2025

El cuarto mono, del J.D. Barker

 


FITXA DEL LLIBRE

TÍTOL

El cuarto mono

AUTOR

J. D. Barker (trad. Julio Hermoso)

EDITORIAL

Booket

ANY EDICIÓ

2020

DATA COMPRA

Gener 2021

FORMAT

Paper

PREU

6,95 €

GÈNERE

Negre

PÀGINES

560

ISBN

9788423357819


El "Cuarto Mono" és un assassí en sèrie que sembla que ha estat atropellat per un autobús. El detectiu Sam Porter, que és el detectiu de policia que investiga els seus crims és encarregat del cas. El presumpte assassí portava una caixa amb un trofeu de la seva darrera víctima. Ara, el Sam haurà d'anar contra el rellotge per tal de trobar la noia segrestada.

Feia temps que tenia aquest llibre i l'havia anat deixant i com que m'encaixava en un repte de lectura el vaig triar. És un bon thriller, amb un investigador amb un gran trauma i un criminal ben construït. L'autor ens narra la història en tercera persona (actualitat) i mitjançant el diari del criminal, on anirem coneixent la seva vida i els seus impulsos. El llibre va tenir dues continuacions.

També en parlen a: